Odpowiedzi

2010-03-18T16:55:14+01:00
V=π*r do kwadratu*h
V=640 π cm3
h=10cm

π*r do kwadratu*10=640 π (skracamy π)
r do kwadratu*10=640 /:10
r do kwadratu=64 /spierwiastkowac
r=8[cm]

d=2r=2*8cm=16cm

Srednica tego walca wynosi 16cm ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:05:18+01:00
Dane:
h(wys.) = 10 cm
V = πr² * h = 640 π cm.3.
Szukane:
średnica = 2r

V=πr² * h
πr² * 10 = 640π | :10
πr² = 64π | :π
r² = 64
r = 8
2r = srednica = 8*2=16cm

Odp.: Podstawa tego walca ma średnicę równą 16 cm.