Siedziały wróble na strachu na wróble.początkowo na lewym ramieniu siedziało 2 razy więcej wróbli niż na prawym.Potem cztery wróble przeniosły się z lewego na prawe ramie i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli .Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

2

Odpowiedzi

2010-03-18T16:50:19+01:00
X-prawe ramię
2x-lewe ramię
2x-4=x+4
x=8
2×8=16
8-prawe ramię
16-lewe ramię
16+8=24 wróble
Odp. Na strachu siedziały 24 wróble
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T16:53:32+01:00
X-wróble na prawym ramieniu początkowo
2x-wróble na lewym ramieniu początkowo

2x-4-wróble na lewym ramieniu potem
x+4-wróble na prawym ramieniu potem

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8=24
odp.na strachu siedziały 24 wróble