Odpowiedzi

2010-03-18T17:09:35+01:00
(3x-1)/3 + (7-x)/4-(4-5x)/16>2 //*48
48(3x-1)/3+48(7-x)/4-48(4-5x)/16>96
16(3x-1)+12(7-x)-3(4-5x)>96
48x-16+84-12x-12+15x>96
48x-12x+15x>96+16-84+12
51x>40//:51
x>0,78



(6x-1)/2-(x+7)/5+(2x-3)15≤1//*30
30(6x-1)/2-30(x+7)/5+30(2x-3)/15≤30
15(6x-1)-6(x+7)+2(2x-3)≤30
90x-15-6x-42+4x-6≤30
90x-6x+4x≤30+15+42
88x≤87//:88
x≤0,98




Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:22:19+01:00
3x-1 /3 +5-x /4 -4-5x /16>2 *48
16(3x-1)+12(4-x)-3(4-5x)>96
48x-16+48-12x-12+15x>96
48x-12x+15x>96+16-48+12
51x>76 /51
x>1 i 25/51
Odp.x jest większe niż 1 i 25/51

nie wiem czy w 2 wyrażeniu w którym dzielimy przez 4 jest 4-x czy 7-x więc zrobię jeszcze gdyby to było 7

3x-1 /3 +7-x /4 -4-5x /16>2 *48
16(3x-1)+12(7-x)-3(4-5x)>96
48x-16+84-12x-12+15x>96
48x-12x+15x>96+16-84+12
51x>40 /51
x>40/51
Odp.x jest większe niż 40/51
6x-1 /2 - x+7 /5+ 2x-3 /15< lub równe 1 *30
15(6x-1)-6(x+7)+2(2x-3)<lub równe 30
90x-15-6x-42+4x-6<lub równe 30
90x-6x+4x<lub równe 30+15+42+6
88x<lub równe 93 /88
x<lub równe1 i 5/88