Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:02:18+01:00
Podstwa 1 : x
podstawa 2: 2x
wysokość: 8 cm
pole: 54 cm

( teraz dodaję iksy wychodzi trzy iksy więc....)
Pt= h x (a+b) = 8 x (2x+x) = 54
54+8 = 2x-x = 62: 1 = 62 = 6,2 cm
podstawa 1 : 6,2 cm
podstawa 2: 12,4 cm


licze na naj ;*
1 2 1
2010-03-18T17:04:54+01:00
X- krótsza podstawa / 4,5 cm
2x- dłuższa podstawa / 2 * 4,5 = 9 cm
h = 8 cm
Pole trapezu = 1/2 * (x + 2x) * h
1/2 * 3x * 8 = 54
12x = 54 /:12
x = 4,5 cm