Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T17:04:19+01:00
Dane:
córka - x lat
matka - 2,5 x lat
szukane:
x = ?
2,5x =?

2,5 x - x = 30 lat
1,5 x = 30 lat / : 1,5
x = 20 lat

córka - 20 lat
matka - 2,5 * 20 lat = 50 lat

odp. Córka ma 20 lat, a matka 50 lat.

zad2
x - wiek matki
y - wiek syna

x-2=4(y-2)
x+10+y+10=74

x-2=4y-8 |+2
x+y+20=74 |-20

x=4y-6
x+y=54

x=4y-6
4y-6+y=54 |+6

x=4y-6
5y=60 |:5

y=12
x= 4*12-6

y=12
x=42

Odp. Mama ma 42 lata, a syn 12.


2010-03-18T17:09:23+01:00
X- wiek córki
2,5- wiek matki
30- roznica lat

2,5x-x=30
1,5x= 30/ :1,5
x=20

zadanie 2

x-liczba lat syna teraz
x-2- liczba lat syna przed dwoma laty
4(x-2)- liczba lat matki przed dwoma laty
4x-8- liczba lat matki przed dwoma laty
4x-8+2=4x-6- liczba lat matki teraz
x+10- tyle lat będzie miał syn za 10 lat
x+10+4x+4= 74
5x=74-10-4
5x=60/ :5
x=12- tyle lat ma syn teraz
4*12-6= 48-6=42- lata matki teraz




















































Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:09:39+01:00
1)

córka - x
matka - 2,5x

2,5x-x = 30
1,5x = 30 |:1,5
x = 20


2)

wiek przed dwoma laty:
syn - x
matka - 4x

wiek obecnie:
syn - x+2
matka - 4x+2

wiek za 10 lat:
syn - x+2+10
matka - 4x+2+10

x+2+10+4x+2+10 = 74
x+12+4x+12 = 74
5x+24 = 74
5x = 74-24
5x = 50 |:5
x = 10

wiek obecnie:
syn - 10+2 = 12
matka 4*10+2 = 42