Rozwiąż zadania DAJE NAJ.:
Zad 1.
Oblicz pole powierzchni sześcianu o krawędzi długości 12 cm.

Zad 2.
Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach 10cmX3cmX4cm

Zad 3.
Oblicz pole powierzchni graniastosłupa o wysokości 10cm i podstawie w kształcie trapezu prostokątnego o wymiarach 10cm, 7cm, 4cm (wysokość), 5cm (ramię).

Zad 4.
Oblicz pole powierzchni graniastosłupa trójkątnego o wysokości 10 cm i podstawie będącej trójkątem prostokątnym o wymiarach 3cm, 4cm, 5cm

2

Odpowiedzi

2010-03-18T20:43:39+01:00
Zad 1.
P=6*a*a
P=6*12*12=6*144=864cm2

Zad 2.
2*10*3+2*10*4+2*3*4=60+80+24=164cm2

Zad 3.
2*1/2*(10+7)*4+7*10+4*10+5*10+10*10=68+70+40+50+100=258cm2
Obliczałam po kolei :
2* pole podstawy
ścianka z krótszą podstawą i wysokością graniastosłupa
ścianka z wysokością podstawy i wysokością graniastosłupa
ścianka z ramieniem podstawy i wysokością graniastosłupa
ścianka z dłuższą podstawą i wysokością graniastosłupa

Zad 4.
2*1/2*3*4+3*10+4*10+5*10=12+30+40+50=122cm2
Obliczałam po kolei :
2* pole podstawy
bok podstawy o długości 3 i wysokość graniastosłupa
bok podstawy o długości 4 i wysokość graniastosłupa
bok podstawy o długości 5 i wysokość graniastosłupa

Jak coś to pisz na prv. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:58:07+01:00
Zad.1
pole: 6*12*12=864(cm²)
Zad.2
2*10*3+2*3*4+2*10*4=60+24+80=164(cm²)
Zad.3
podstawa: ½*(10+7)*5=42,5(cm²)
2 podstawy: 42,5*2=95(cm²)
pole boczne: 2*4*5+10*4+7*4=40+40+28=108(cm²)
pole całkowite: 108+95=203(cm²)
Zad.4
podstawa: ½*4*3=6(cm²)
2 podstawy: 6*2=12(cm²)
pole boczne: 3*10+4*10+5*10=30+40+50=120(cm²)
pole całkowite: 12+120=132(cm²)