Serce człowieka waży o 0,1 kg mniej niż gołąb. Łączna masa serca człowieka i gołębia jest 2 razy mniejsza niż przeciętna masa mózgu człowieka. Oblicz, ile waży serce człowieka, wiedząc, że mózg człowieka waży 1,4 kg?

Zupełnie nie wiem jak to rozwiązać;( Prosze o pomoc, daje naj ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:08:40+01:00
Y- waga gołębia
x- waga serca

y-x=0,1kg
2(x+y)=1,4kg

y=0,1+x
2x + 0,2 + 2x = 1,4
4x = 1,2 /:4
x = 0,3 kg

x=0,3kg
y=0,4kg
Odp. Serce człowieka waży 0,3 kg
12 4 12
2010-03-18T17:13:45+01:00
X-waga gołębia
x-0,1kg-waga serca
1,4kg-waga mózgu


2*(x+x-0,1kg)=1,4kg
2x+2x-0,2kg=1,4kg
4x=1,4kg+0,2kg
4x=1,6kg/:4
x=0,4kg-waga gołębia

x-0,1kg=
0,4kg-0,1kg=
0,3kg-waga serca

odp.serce waży 0,3kg
12 4 12