Przez całą zimę rodzina Karoliny zjada przygotowane wcześniej przetwory.Najwięcej,bo aż 43% spożywa ich tata,mama zjada 1/4 wszystkich zapasów ,a pozostałe należą do Karoliny .Ile słoików zjada Karolina, jeśli jej rodzina przygotowała na zimę 250 słoików z przetworami?Kto zjada najmniej?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:14:16+01:00
Mama=¼*250=62,5
tato= 0,43*250=107,5
karolina107,5+62,5=170 250-170=80

najmniej zjada mama

1 2 1
2010-03-18T17:55:58+01:00
43% = 0,43 - tyle zjada tata
1/4 = 0,25 - tyle zjada mama
1,00 - 0,43 - 0,25 = 0,32 - tyle zjada Karolina
0,32 * 250 = 80 - tyle słoików zjada Karolina
odp.: Karolina zjada 80 słoików.
Najmniej zjada Mama Karoliny.