Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:08:23+01:00
Argumenty:

1. Akcja utworu dzieje się w czasach wcześniejszych niż żyje autor tej powieści

H. Sienkiewicz XIX/XX

„Krzyżacy” XIV/XV

2. Występują wydarzenia historyczne:

- bitwa pod Grunwaldem

- śmierć królowej Jadwigi

a) mowa jest o bitwie pod Płowcami i walkach księcia Witolda

b) występują postacie historyczne: - Zawisza Czarny

- Władysław Jagiełło

- Ulrich von Jungingen

- królowa Jadwiga

- Kuno Lichtenstein

- itp.

c) pojawiają się miejsca historyczne:

- pola pod Grunwaldem

- Szczytno

- Kraków

- Żmudź

- itp.

3. Pisarz oddaje koloryt (klimat) epoki:

a) stosowanie stylizacji językowej i archaizmów

b) opisy zwyczajów, przedmiotów, ubiorów i itp.

4. Powieść historyczna łączy prawdę z fikcją literacką.

5. Henryk Sienkiewicz pisząc „Krzyżaków” idealizował postacie rycerzy polskich oraz ważne w historii wydarzenia - jakim była bitwa pod Grunwaldem
2 3 2
2010-03-18T17:10:09+01:00
Krzyżacy to powieść historyczna , ponieważ działo się to napradę, tylko niektórzy bohaterowie są fikcyjni . Powieść historyczna harakteryzuje się tym , iż są w niej zawarte informacje historyczne , które kiedyś się odbywały . W krzyżakach rzeczą historyczna jest np.: bitwa pod Grunwaldem
, śmierć królowej Jadwigi, albo po prostu cały zakon Krzyżacki i działania krzyżaków . Informacjami prawdziwymi są też miejsce akcji i czas np.: XIX/XX w. , miejscowości : pola pod Grunwaldem ,Szczytno , Kraków , Żmudź . Są tu też postacje historyczne np.: Zawisza Czarny , Władysław Jagiełło, Ulrich von Jungingen ,królowa Jadwiga .


2 3 2