1. Cenę spodni w wysokości 120 zł obniżono dwukrotnie o 30 % .
Oblicz cenę po obu obniżkach .

2. Dwa punkty okręgu dzielą go w stosunku 3:5 . Oblicz miarę kąta wpisanego opartego na dłuższym z tuków .

3. Cenę pewnego towaru najpierw poniżono o 20 %, a nastepnie obniżono o 2o %. I obecnie towar ten kosztuje 672 zł . Oblicz cenę początkową i po podwyżce .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T17:11:35+01:00
1. 120/100=1.20
1.20*30=36
120-36=84
84/100=0.84
0.84*30=25.20
84-25.20=58.80
odp.spodnie po obnizce kosztuja 58.80zL
1 5 1
2010-03-18T17:15:03+01:00
1.
120*30/100=360/100=3,60
120-3,60=116,4

116.4*30/100=3492/100=34.92
116.4-34.92=81.48

Odp.:Spodnie po obniżkach kosztują 81.48 zł.
(Bo to chyba dobre rozwiązanie...)

3.
672*20/100=13440/100=134.4-obniżka
672=134.4=866,4-cena przed obniżką
866.4*20/100=1732/100=173.2-podwyżka
866.4-173,2=693,2-cena przed podwyżką

Odp.:Cena początkowa wynosiła 693,2 a po podwyżce wynosiła 866.4
1 5 1