Zad.1
W firmie Wiertnik S.A. zatrudnieni byli jedynie mężczyźni. Było ich 40. Po zatrudnieniu kilku kobiet okazało się, że kobiety stanowią teraz 20% załogi. Ile kobiet zatrudniono ??
Zad.2
Ile wody trzeba dolać do 10 kg czteroprocentowego roztworu, aby otrzymać roztwór trzyprocentowy ???

Proszę o pomoc i pełne rozwiązanie tych zadań .

2

Odpowiedzi

2010-03-18T17:12:00+01:00
ZAd 1
100%-20%=80%
80%=40
20%=10
Zatrudniono 10 kobiet
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:19:26+01:00
Zad1
100%-->40
20%-->x
100x=20×40
100x=800
x=8
odp:w firmie Wiertnik S.A zatrudniono 8 kobiet
zad2
4%-->10kg
1%-->x
4x=10kg
x=2,5
3%=2,5×3=7,7kg-tyle trzeba dolać wody aby otrzymać roztwór 3 procentowy
1 5 1