1. Pole trapezu wynosi 33dm [kwadratowe] . Jedna z podstaw ma długość 12dm, druga stanowi [pięć szóstych] pierwszej. Oblicz wysokość tego trapezu.
_________________________________________________________
2. Pole trapezu wynosi 36cm [do kwadratu]. Jedna z podstaw jest 3 razy dłuższa od drugiej. Oblicz długość podstaw trapezu, jeśli jego wysokość wynosi 6m.
_____________________________________________________________
Prosze zróbcie te dwa zadania =)))

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T17:29:45+01:00
1) narazie pierwsze
P=33dm²
podstawa górna =12cm
podstawa dolna=10cm bo 12: 6 i potem wynik razy 5
Pole=½*h*(a+b)
pole=½*h*(10cm+12cm)
pole =½*h*22cm²

mi wyszło tak: wyglądałoby to tak ½*3 *22
czyli½*66= 33<-------czyli pole tego trapezu
sorry ale nie mam czasu na resztę- sorry!!!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:39:14+01:00
1.
⅚×12+=10
33×2=66
10+12=22
66:22=3
Wysokość trapezu to 3 dm.
2.
x-krótsza podstawa
3x-dłuższa podstawa
36×2=72
(x+3x)×6=72
24x=72 :24
x=3
Długośći podstaw to 3cm i 9cm.
1 1 1