Mały Antek miał 32 znaczki. Kilka nowych znaczków dostał na urodziny, Niestety jeden z gości rozlał herbatę i zniszczył aż 26 znaczków czyli 2/3 kolekcji. Ile znaczków dostał Antek na urodziny?

n - liczba nowych znaczków
.... - całość kolekcji
... - zniszczona część kolekcji

równanie:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T17:13:02+01:00
Skoro 2/3 kolekcji to 26 znaczków, to cała kolekcja liczyła 26+(1/2)·26=39 znaczków. Zatem na urodziny Antek dostał 39-32=7 znaczków
2010-03-18T17:14:16+01:00
N - liczba nowych znaczków
32+n - całość kolekcji
26 - zniszczona część kolekcji

równanie

26 = 2/3
13 = 1/3
39 = 3/3

39 - 32 = 7
Odp. Antek dostał 7 znczków