Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T21:39:47+01:00
Gry komputerowe
za: rozwijają wyobraźnię pobudzją do dalszego myślenia
przeciw: uzależniają

leki homeopatyczne (z naturalnych składników)
za: nie zawierają substancji chemicznych
przeciw: nie potwierdzono w 100% ich działania

polscy żołnierze w Afganistanie
za: możemy liczyć (teoretycznie) na pomoc ze strony ameryki ponieważ my pomagamy jej w wojnie
przeciw: żołnierze opuszczają swoje rodziny a Barak Obama i tak nie zniósł wiz dla polski

waluta euro w Polsce
za: wyższe płace, łatwiejsze podróżowanie
przeciw: zatarcie Polskiej tradycji (na bannotach byli drukowani królowie polscy)

nowa podstawa programowa
za: dzieci nie będą się uczyć wciąż tego samego
przeciw: za cały komplet nowych książek płaci sie dużo więcj niż za używane
2 5 2
2009-10-26T23:15:43+01:00
Aborcja
Za: Ofiary gwałtu powinny mieć prawo do usunięcia niechcianej ciąży.
Przeciw: Dokonując aborcji popełniamy zabójstwo, zabijamy nienarodzone jeszcze dziecko. Aborcja kłóci się z szóstym przykazaniem - nie zabijaj, jest również wdług wielu - nieetyczna. Przeciw jest głównie kościół katolicki.

Eutanazja
Za: Powinno się ulżyć w cierpieniach, osobie chorej nieuleczalnie na przewlekłą chorobę.
Przeciw: Prawa, zasady i przykazania większości religii świata nie zezwalają na eutanazję. "Życie jest dane od Boga i tylko przez Boga może zostać zabrane".

Kara śmierci
Za: Seryjni mordercy, gwałciciele i zbrodniarze dopuszczający się wyjątkowo brutalnych czynów karalnych powinni zostać surowo ukarani.
Przeciw: Karę trzeba przeżyć i odbyć, aby można było mówić o karze... kara śmieci jest jedynie egzekucją. Konflikty na płaszczyźnie etyki i religii.

Wegetarianizm
Za: Jest "dietą" zdrową, bogatą w witaminy rozpuszczalne w wodzie i węglowodany złożone.
Przeciw: "Dieta" taka dostarcza zbyt małe ilości białka do organizmu, co może spowodować liczne choroby, zwłaszcza kości.

Globalizacja
Za: Zacierają się bariery handlowe, zmniejsza się bezrobocie.
Przeciw: Zwiększa się kontrast społeczny pomiędzy ludnością biedną a bogatą, powoduje zacieranie się wzorców i tradycji kulturowych a następuje amerykanizacja.

Żywność modyfikowana genetycznie
Za: Większe ilości żywności, lepszej jakościowo, bogatej w witaminy, białka i inne niezbędne organizmowi składniki.
Przeciw: Człowiek jako konsument jest narażony na działanie, niepożądanych procesów w organizmie. Wzrasta ryzyko zachorowań na nowotwory i alergie.


1 5 1