Siedziały wróble na strachu na wróble.Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym.Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli.Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

Jest to z działu równania i nierówności proszę o wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:26:48+01:00
Na początku:
Lewe ramię x=2y
Prawe ramię y

Później:
Lewe ramię x-4
Przwe ramię y+4


x=2y
x-4=y+4

2y-y=4+4
y=8
x=2y=2*8=16

x=16
y=8

Na strachu siedziało x+y=16+8=24 wróble
Spr.
x=2y
16=2*8
16=16

x-4=y+4
16-4=8+4
12=12
Odp.
Na strachu na wróble mieszkało 24 wróble.
pozdrawiam:)
2010-03-18T17:29:12+01:00
X - lewe ramie
y- prawe ramie

2x=y
x-4=y+4
x=y
x-4=2x+4
x=8
x=2y=2*8=16

x=16
y=8
razem siedziało 24 wróbli :)