Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:28:15+01:00
Pc = 4πr²
Pc=4π * 6370²
Pc=4π * 40576900
Pc = 162307600
Pc w przyblizeniu = 509645860km² - pole pow całk. Ziemi
509645860 - 361000000 (pow.mórz i oceanów) = 148645860 km²
148645860 : 509645860 * 100% = ok. 29,1665%
Prosze;)
2010-03-18T17:32:13+01:00

Wiemy, że Ziemia ma 510 mln km², ale skoro mamy promień to możemy to policzyć ze wzoru na pole kuli:
P=4πr²
P=4×6370²π
P=4×40576900π
π≈3,14
P=162307600× 3,14
P=509645864 km²
P≈510 mln km²
510-361=149 - powierzchnia zajmowana przez lądy
teraz obliczamy jakim procentem liczby 510(całej powierzchni Ziemi) jest liczba 149(powierzchnia lądów)
149 przez 510×100 procent ≈ 29,26 procent
Lądy zajmują 29,26 procent powierzchni Ziemi.