Odpowiedzi

  • Taya
  • Rozwiązujący
2010-03-18T17:31:58+01:00
4 czapki = 48
1 czapka = 48/4=12
czapka z szalikiem = 18
szalik = 18-12=6
a więc sam szalik kosztował 6 zł
3 2 3
2010-03-18T17:36:15+01:00
Za 4 jednakowe czapki i szalik zapłacono 48 zł, a za taką samą czapkę i szalik zapłacono 18 zł . Ile kosztuje szalik?

Dane:
x - cena czapki
48 - koszt szalika i 4 czapek

(4x, bo x to jest jedna czapka, a ten ktoś kupił 4)
4x = 48 | :4 (dzielimy przez 4 aby wiedzieć ile jeden x wynosi
x = 12

Teraz wiemy, że jedna czapka kosztuje 12zł.

"a za taką samą czapkę i szalik zapłacono 18 zł"
czyli od 18 zł odejmujemy cenę czapki
18-12 = 6
Szalik kosztuje 6zł.

Rozumiesz??
Nie umiem tłumaczyć ;D
Jeszcze pisemnie ;P

Jak nie rozumiesz to napisz mi na priv ^^
Wytłumaczę ci przez gg xDD


Dasz naj?? ;>


4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:14:46+01:00
C - cena czapki
s - cena szalika

4c + s = 48 zł
c + s = 18 zł

4c + s = 48 zł
3c + (c + s) = 48 zł
3c + 18 zł = 48 zł
3c = 30 zł
c = 10 zł

c + s = 18 zł
10 zł + s = 18 zł
s = 8 zł

odp.: Szalik kosztuje 8 zł, a czapka 10 zł.
1 5 1