Zad.1
4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma autor wypowiedzi?

zad.2

Dziadku, ile masz lat?
-jestem o 10 lat starszy od cioci Asi?, a o 20 lat młodszy od stryjenki michasi.
- A ciocia asia ile ma lat?
- jest 2 razy starsza od jurka
-a ile lat ma stryjenka michasia?
-jest 3 razy starsza od jurka
- a jurek ile ma lat?
- To już oblicz sobie sama

Ile lat ma Jurek? ile lat ma dziadek?

Proszę o obliczenia;)
z góry dzięki.!:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:31:16+01:00
Zad.1
4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma autor wypowiedzi?

x - wiek autora y - wiemk mamy
4(x-4) = y-4 10(x-10) = y - 10 4x-16 = y-4 10x - 100 = y - 10 4x - y = 12 10x - y = 90 -4x + y = -12 10x - y = 90 6x = 78 / : 6 x = 13
Odp : autor wypowiedzi ma 13 lat

zad.2

Dziadku, ile masz lat?
-jestem o 10 lat starszy od cioci Asi?, a o 20 lat młodszy od stryjenki michasi.
- A ciocia asia ile ma lat?
- jest 2 razy starsza od jurka
-a ile lat ma stryjenka michasia?
-jest 3 razy starsza od jurka
- a jurek ile ma lat?
- To już oblicz sobie sama

Ile lat ma Jurek? ile lat ma dziadek?

x-wiek Jurka
2x-wiek cioci Asi
3x-wiek Marysi
3x-20-wiek dzidka
2x+10-wiek dziadka

2x+10=3x-20
x+30
3*30-20=90-20=70

Jurek ma 30 lat , a dzidek ma 70 ;)
2 5 2
2010-03-18T17:34:00+01:00
Zad 2
x- wiek Jurka
3x - wiek Michasi
2x -wiek Asi
2x+10 - wiek dziadka
3x - 20 -wiek dziadka od wieku Michasi

2x+10=3x-20
2x-3x=-20 - 10
-x= - 30/ : (-1)
x= 30
30razy 2+10= 70
Odp: Jurek ma 30 lat a dziadek 70 lat



zad.1
4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma autor wypowiedzi?

x - wiek autora y - wiek mamy
4(x-4) = y-4 10(x-10) = y - 10 4x-16 = y-4 10x - 100 = y - 10 4x - y = 12 10x - y = 90 -4x + y = -12 10x - y = 90 6x = 78 / : 6 x = 13
Odp : autor wypowiedzi ma 13 lat
1 5 1
2010-03-18T17:46:04+01:00
Zad.1
x-wiek autora
y-wiek mamy
4(x-4)=y-4
10(x-10)=y-10
4x-16=y-4 +16
10x-100=y-10 +100
4x-y=12
10x-y+90
-4x + y = -12
10x- y = 90
6x+0 = 78
6x=78/6
x=13
Odp.Autor ma 13 lat.
zad.2
x-wiek jurka
2x-wiek cioci asi
3x-wiek stryjenki michasi
2x+10-wiek dziadka
3x-20 wiek dziadka
2x+10=3x-20
-x=-30
x=30
2*30+10=60+10=70
Od.Jurek ma 30 lat a dziadek 70