1.Oblicz jakim procentem liczby 72 jest liczba : 4,18,27,36,72,108,144 2.podstawowym skladnikiem ciala ludzkiego jest woda. Cialo czlowieka o masie 52 kg zawiera okolo 33,8 kg wody. Jaki procent masy ciala ludzkiego stanowi woda? 3.Cene telewizora rowna 5200 zl obnizono o 195 zl. Ile procent wynosi obnizka?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T22:06:55+01:00
1)
4--5,(5)%
18--25%
27--0,375%
36--50%
72--100%
108--150%
144--200%

2)
33,8 x 100% /52 = 65%

3)
195 x 100% / 5200 = 3,75%
1 1 1
2009-10-26T22:10:46+01:00
1.72-100%
4 - x
x=5,(5)%
72-100%
18-x
x=25
72-100%
27- x
x=0,375%
72-100
36-x
x=50%
72-100%
72-100
108-x
x=150%
72-100
144--x
x=200%

2. 52kg-100%
33,8kg-x
x=65%
3.5200zł-100%
195zł-x
x=3,73%
100%-3,75%=96,25%

1 4 1
2009-10-26T23:11:29+01:00
4/72 *100%=5,(5)%
18/72 *100%=25%
27/72 *100%=37,5%
36/72 *100%=50%
72/72 *100%=100%
108/72 *100%=150%
144/72 *100%=200%





33,8kg/52kg *100%=65%


195/5200 *100%=3,75%
1 2 1