Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:38:46+01:00
* była to jedna z pierwszych konstytucji na świecie
* postanowienia konstytucji centralizowały państwo, znosząc odrębność pomiędzy Korona, a Litwą, wprowadzając jednolity rząd, skarb i wojsko.
* zniesiono wolną elekcję,
* po śmierci Stanisława Augusta tron miał być dziedziczny, tylko w razie wymarcia rodziny królewskiej szlachta miała wybierać nową dynastię
*możliwość rozwoju gospodarczego i politycznego kraju.
2 5 2
2010-03-18T17:40:34+01:00
1.Zniosła ona liberum veto
2.Zniosła wolną elekcję
3.Wprowadziła tron dziedziczny
4.Mocniej związała ze sobą Polskę i Litwę
5.Ograniczyła przywileje szlachty

4 4 4