Kupujac benzyne, zaplacilem 134,39zl wiedzac ze litr benzyny kosztuje 4,45 oblicz ile litrow kupilem?


dlugsc prostokata wynosi 23;5m a szerokosc-0.8 jego dlugosci. oblicz pole i obwod tego prostokata.



cene towaru wynoszaca 164zl obnizona o 20 % ile wynosi nowa cena tego towaru ?


po 3i1/2 minutach pracy program antywirusowy sprawdzil 30% zawartosc komputera , ile czasu potrwa cale skanowanie ?


2

Odpowiedzi

2010-03-18T17:49:00+01:00
1. 134,39:4,45=(w przyblizeniu) 30 litrow.
2. Obw.= 23,5 x2 + 22,7 x 2=......
3. 20% x 164 = 32,8 164-32,8=131,2
4. 3i 1/2 = 210sek.
210=30%
x= 100%
21000=30x/:30
x= 700sek= 11,2 min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:59:57+01:00
1.
134, 39 zł : 4,45 zł = 30,2 l

Odp: Kupiono 30,2 l benzyny.
2.
dł : 23,5 m
szer : 0,8 * 23,5m = 18,8m

P: a *b
P: 23,5m * 18,8 = 441,8m²

Ob: 2a +2b
Ob: 2 * 23,5 + 2* 18,8 = 84,6 m

3.
cena 1 : 164 zł
20% z 164 = 32,8 zł
164zł - 32,8zł = 131,2zł
Odp:Cena wynosi 131,2zł

4.
30% - 3,5 min.
10% - 3,5/3 ~ 1,17 min

3,5 * 3 + 1,17~12min

Odp: Zajmie to ok 12 minut.