zad.5 uzupełnij zadanie
Rzadką polską wodną paprocią jest.........................
plemnik dostaje się do rodni dzięki ........................
Łodyga skrzypu polnego jest przesycona.......................
Zarodnik paproci zwyczajnie są roznoszone przez.................
Wyjaśnij dlaczego wszystkie widłaki Polsce są chronione...................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:45:21+01:00
1. Salwinia
2.kropli wody
3.krzemionką
4.wiatr
5.Dawniej często używano widłaków w medycynie, więc bardzo dużo ich zrywano. Doprowadziło to do niemal całkowitego ich wyginięcia.
Mam nadzieje,że pomogłam. :)
3 5 3
2010-03-18T17:47:56+01:00
Rzadką polską wodną paprocią jest salwinia pływająca.
plemnik dostaje się do rodni dzięki kropli wody.
Łodyga skrzypu polnego jest przesycona krzemionką.
Zarodnik paproci zwyczajnie są roznoszone przez wiatr.

Wyjaśnij dlaczego wszystkie widłaki Polsce są chronione:
Ponieważ cykl rozwojowy paproci trwa wiele lat, a w polsce widłaków jest bardzo mało ponieważ kiedyś często używano ich w medycynie.

pzdr :DDD
1 3 1