Odpowiedzi

2010-03-18T17:48:33+01:00
Podst gorna - 12
podst dolna - 18
ramie - 5

ob= 12+18+2*5 = 40

obwod trapezu wynosi 40
2010-03-18T17:48:35+01:00
Podstawa górna - 12
podstawa dolna - 1,50*12=18
wysokość -1/8*18=9/4

Pt=[(12+18)*9/4]/2=(30*9/4)/2=67,5/2=33,75

Odp: Pole wynosi 33,75cm².
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T17:59:09+01:00
Podstawa górna - 12cm
podstawa dolna - 1,50*12=18cm
wysokosc-⅓×18=6cm

ob=12+18+6+6=42cm