Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T22:33:03+01:00
X - cena komputera
y - cena drukarki

4x+2y= 9700
2x+4y= 5600 /* (-2)

4x+2y= 9700
-4x-8y= -11200
_________________
-6y= -1500 /: (-6)
y= 250

4x+ 500= 9700
4x= 9700-500
4x= 9200/:4

x=2300
y=250

spr.
4*2300 + 2*250= 9200+ 500= 9700

Odp. Komputer kosztował 2300zł a drukarka 250zł.
1 5 1
2009-10-26T22:35:22+01:00
Za cztery komputery i dwie drukarki zapłacono 9700 zł, a za cztery drukarki i dwa komputery zapłacono 5600 zł. Oblicz cenę jednego komputera i jednej drukarki.

4k+2d=9700
4d+2k=5600

2k=5600-4d
k=2800-2d

4(2800-2d)+2d=9700
11200-8d+2d=9700
-6d=-1500
d=250

k=2800-2d=2800-500=2300


2009-10-26T22:49:34+01:00
X-komputer
y-drukarka

4x+2y=9700/*(-2)
2x+4y=5600

-8x-4y=19400
2x+4y=5600
---------------
-6x=-13800/*(-6)
x=2300

4x+2y=9700
4*2300+2y=9700
2y=9700+9200
2y=500/:2
y=250

Metoda przeciwnych współczynników. Dwie pierwsze linijki weź w klamrę.