Mam 2 zadania ze skalą. proszę o obliczenia ;P

1. Trasa Orient Expresu o długości 2880 km... (dalsza treść nie istotna ;P). Trasa tego pociągu na pewnej mapie ma długość 288 mm. Mapa ta została wykonana w skali
a) 1:10
b) 1:1 000 000
c) 1:10 000 000
d) 1:100 000 000

2. Trasa Orient Expresu o długości 2880 km wiodła z dworca wschodniego w Paryżu do Konstantypola.

Trasa tego pociągu na mapie w skali 1:20 000 000 ma długość
a) 14,4 cm
b) 57,6 cm
c) 144 cm
d) 576 cm

Oczywiście dam naj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:01:18+01:00
1)288mm=28,8cm
2880km=288000000cm
288000000cm:28,8cm=10 000 000
Odp.C)


2)288 000 000cm:20 000 000=14,4cm

Odp.a)

Daj naj. ;)
2 5 2
2010-03-18T18:04:07+01:00
Zad. 1 - C
1 km=1000 m=100000 cm=1000000 mm
2880000000 mm : 288 mm=10000000 mm

1:10000000

zad. 2
288000000 cm :20 000 000 =14,4 cm

3 3 3