Odpowiedzi

2010-03-18T18:08:55+01:00
Główna funkcja układu moczowego to utrzymywanie równowagi płynów ustrojowych poprzez produkcję moczu. Układ moczowy usuwa również niektóre zbędne substancje i reguluje zawartość soli oraz kwasów w organizmie. Krew zawierająca produkty odpadowe wpływa do sieci cieniutkich naczyń włosowatych tworzących kłębuszek wewnątrz torebki Bowman'a znajdujący się na początku nefronu. Krew jest filtrowana przez ściany włośniczek do kanalika nerkowego.

Obydwie nerki nieustannie filtrują krew, usuwając z niej zbędne substancje, które tworzą mocz. Nerki codziennie przesączają z krwi ok. 180 litrów płynu, z czego tylko 1,5 litra zostaje wydalone w postaci moczu. W miarę gromadzenia się moczu pęcherz rozciąga się, co powoduje zniknięcie fałdów z jego wewnętrznej powierzchni. Kiedy jest pełny, dochodzące do ośrodkowego układu nerwowego sygnały wywołują potrzebę oddania moczu.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:51:56+01:00
- utrzymuje na odpowiednim poziomie zawartość wody w organizmie
- reguluje ciśnienie krwi
- reguluje gospodarkę mineralną
utrzymuje na odpowiednim poziomie równowagę kwasowo-zasadową ustroju
1 1 1