A) pole trójkąta jest równe 20 cm kwadratowych.jeden z boków tego trójkąta ma długość16 cm.oblicz długość wysokości opuszczonej na ten bok.
b) podstawy trapezu o polu 48 cm kwadratowych mają długość 5 cm i 7 cm.jaką wysokość ma ten trapez?
c)w trapezie o polu 26 cm kwadratowych jedna z podstaw ma długość 3 cm, a wysokość - 4 cm. oblicz długość drugiej podstawy.

a) powinno wyjść 2,5 cm
b) powinno wyjść 8 cm
c) powinno wyjść 10 cm

szybko potrzebuje na jutro

2

Odpowiedzi

2010-03-18T18:15:09+01:00
A) 20cm - 16cm = 4cm
4cm : 2= 2cm - mi tyle wyszło :P

b) 5 + 7 = 12cm
48cm - 12cm= 36cm
36cm :2= 18cm

c) tego za bardzo nie wiem ;/ sorki

Mam nadzieję, że pomogłam :D
13 2 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:23:07+01:00
A)
pole trójkąta - a*h÷2
16cm * h\2=20cm² \*2
16cm * h = 40cm² \÷16cm
h= 2,5 cm
b)
pole trapezu - (a+b) * h÷2
(5cm+7cm)*h÷2=48cm²
12cm * h ÷ 2 = 48cm² \*2
12cm* h = 96cm² \ ÷12cm
h=8 cm
c)
pole trapezu - (a+b) * h÷2
(3cm + b) * 4cm ÷2 = 26cm²
(3cm + b )* 2cm = 26 cm² \ ÷2 cm
3cm + b = 13 cm \ -3cm
b = 10cm
13 4 13