Odpowiedzi

2010-03-18T18:30:57+01:00
-Matka Żeromskiego i Matka Borowicza zmarły wcześnie
Mickiewicz podobnie jak Andrzej Radek udzielał korepetycji by zarobić pieniądze
-Mickiewicz opisał swoje dwie szkoły
*Owczary to Psary
*Klerykowskie gimnazjum to gimnazjum kieleckie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:31:16+01:00
Stefan Żeromski:
W młodym wieku został półsierotą
Jego matka zmarła na suchoty (gruźlicę)
Miał pochodzenie szlacheckie
Mieszkał na stancji
Zakochał się w Helenie
Odbywał tajne spotkania na górce u Kazia
1 5 1
2010-03-18T18:40:10+01:00
1 Pierwowzorem Klerykowa są Kielce, gimnazjum klerykowskie przypomina Kieleckie Gimnazjum Miejskie
2 Pisarz sam doświadczył rusyfikacji, w oparciu o własne doświadczenia opisał stosunki panujące w szkole, metody rusyfikacji
3 pisarz sam przebywał bez rodziców w szkole