Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:31:00+01:00
Jeżeli nie było by wód na ziemi to nie byłoby i nas przecież człowiek głównie składa się z 70 % wody.
2010-03-18T18:54:09+01:00
Ad 1)
cecha porównawcza:
a) nukleotyd
-w DNA: Z-D-P(deoksyryboza;cukier 5-cio węglowy)
-w RNA: Z-R-P(ryboza)
b)zasada azotowa:
-w DNA : adenina,guanina, tymina,cytozyna
-w RNA : adenina, guania, cytozyna,uracyl
c)struktura:
-w DNA: podwójna helisa ( 2 nici zwiniete w prawą str. )
-w RNA : pojedyncza nić
d)rodzaj:
-w DNA : 1 rodzaj
-W RNA : 3 rodzaje (mRNA-informacyjne,tRNA-transportujące, rRNA-rybosomalne)