Rysunek przedstawia rysunek pewnego pokoju sporządzony w skali 1:80.zmierz długość odpowiednich odcinków i oblicz

a)jakie rzeczywiste wymiary ma pokój .
b)jaką szerokość mają drzwi a jaką okna w tym pokoju
c) o ile centymetrów kanapa jest dłuższa od szafy
cały pokój ma 4cm na 3,2 cm
drzwi mają 0,8
okna 1cm i 1,4 cm
kanapa ma 4 cm
a szafa 1,2 cm

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T09:45:34+01:00
A)
4cm * 80 = 320 cm = 3m 20 cm
3,2cm *80 = 256 cm = 2m 56cm


3.2*2.56=8,192
czyli pokoj ma 8,192 metra kwadratowego


b)

0,8cm *80 = 64 cm - drzwi

1cm * 80 = 80 cm - okno1
1,4cm * 80 = 112 cm - okno2

c)

(4cm-1,2cm)*80= 224cm = 2m 24cm - o tyle kanapa jest dluzsza od szafy

28 4 28
2009-10-27T09:52:21+01:00
A)
1:80
1cm - 80cm
4cm - 3,2m
3,2cm - 2,56m
3,2m na 2,56m

b)
drzwi: 0,8cm x 0,8m = 0,64m
okna: 1,4cm x 0,8m = 1,12m

c)
4 cm - 1,2 cm = 2,8 cm
2,8 cm x 0,8 m = 2,24 m
20 4 20
2009-10-27T10:11:48+01:00
I cm na planie=80cm w rzeczywistosci =0,8m a]wymiary pokoju= 4cm na planie =4×0,8m=3,2m 3,2cm na planie=3,2×0,8m=2,56m pokój ma wymiary 3,2m na 2,56m b]drzwi=0,8cm na planie=0,8×0,8m=0,64m w rzeczywistosci okna:1cm na planie=0,8m w rzeczywistosci drugie okno=1,4cm na planie=1,4×0,8m=1,12m w rzeczywistosci zad.c]kanapa ma 4cm na planie=4×0,8m=3,2m szafa=1,2cm na planie=1,2×0,8m=0,96m 3,2-0,96=2,24m o tyle kanapa jest wieksza
10 3 10