Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:38:47+01:00
Wielbłądy doskonale czują się w warunkach pustynnych, do których są bardzo dobrze przystosowane.
Długie rzęsy i małe owłosione małżowiny uszne zabezpieczają oczy i uszy wielbłąda przed dostaniem się do nich piasku, podobnie jak nozdrza, które mogą się zamykać. Masa ciała zwierzęcia nie opiera się na racicach, ale na szerokich poduszkach, dzięki czemu wielbłąd może bez trudu poruszać się po sypkim i miękkim piasku.
Wielbłąd może przetrwać pijąc niewiele wody.
11 4 11
2010-03-18T18:42:21+01:00
Może długi czas nie jeść, zużywając zmagazynowane w garbie około 45kg tłuszczu. Może zamykać nozdrza podczas burz piaskowych. Jego szerokie kopyta nie zapadają sie w piasku. Ma możliwość regulowania temperatury ciała tak, aby dostosować się zarówno do upału w ciągu dnia, jak i zimna w nocy.
12 3 12