Sprowadź ułamki do wspólnego mianownika ( klasa 5 )
¼ i ⅕ , ⅓ i ⅞ , ½ i ⅔ i ostatnie ⅗ i ½


;) łatwe zadanko a możesz dostać dużo punktów ;-)

a i jeszcze zamień ułamek mieszany na ułamek nie właściwy ;)

4⅕ , 9⅞ , 1¼ , 18⅘ , 42⅜ , 2½ i jeszcze taki łatwy 1½ ;D

pamiętaj czeka na ciebie 48 pkt. ;-)

3

Odpowiedzi

2010-03-18T18:50:24+01:00
/ oznacza kreskę ułamkową:)
1/4 i 1/5 ---> 5/20 i 4/20
1/3 i 7/8 ---> 8/24 i 21/24
1/2 i 2/3 ---> 3/6 i 4/6
3/5 i 1/2 ---> 6/10 i 5/10

4¹/₅ = 21/5
9⁷/₈ = 79/8
1¹/₄ = 5/4
18⁴/₅ = 94/5
42³/₈ = 339/8
2½ = 5/2
1½ = 3/2
1 3 1
2010-03-18T18:52:27+01:00
1/4 i 1/5 5/20 i 4/20
1/3 i 7/8 8/24 i 21/24
1/2 i 2/3 3/6 i 4/6
3/5 i 1/2 6/10 i 5/10

4 1/5=21/5
9 7/8=79/8
1 1/4=5/4
18 4/5=94/5
42 3/8=339/8
2 1/2=5/2
1 1/2=3/2
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:52:45+01:00
¼i ⅗=⁵/₂₀ i ¹²/₂₀
⅓ i ⅞=⁸/₂₄ i ²¹/₂₄
½ i ⅔=³/₆ i ⁴/₆
⅗ i ½=⁶/₁₀ i ⁵/₁₀

4⅕=²¹/₅
9⅞=⁷⁹/₈
1¼=⁵/₄
18⅘=⁹⁴/₅
42⅜=³³⁹/₈
2½=⁵/₂
1½=³/₂
1 5 1