Marek , Jurek i Ola zbierali w lesie jagody. Marek mial kubek o pojemnosci 1/4 litra , Jurek o pojemności 3/4litra , a Ola 1/2l. Ola zebrała 5 pelnych kubków , Jurek 3 , a Marek aż 7 Kto zebral najwiecej jagod.? Ile zebrali ich łacznie?


PROSZĘ O WSZYSTKI DZIAŁANIA

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:47:30+01:00
Marek kubek 250ml
jurek kubek 750ml
ola kubek 500ml

ola- 5*500ml=2500ml=2,5l
jurek-3*750=2250ml=2,25l
marek-7*250ml=1750=1,75l

Najwiecej zebrała ola a razem maja 6,5l jagod
5 3 5
2010-03-18T18:50:41+01:00
Marek - 1/4 l x7 = 1 i 3/4 l
Jurek - 3/4 l x3 = 2 i 1/4 l
Ola - 1/2 l x5 = 2 i 2/4 l

1 i 3/4 l + 2 i 1/4 l + 2 i 2/4 l = 6 1/2 l

Odp : Najwięcej jagód zebrała Ola. Jurek, Marek i Ola łącznie zebrali 6 i 1/2 kubka jagód
9 4 9
2010-03-18T18:56:17+01:00
Marka kubek ma pojemność 250ml wiec 250x7=1750ml. Jurka kubek ma 750ml więc 750x3=2250ml. Oli kubek ma 500ml więc 500x5=2500ml
Ad.1.Najwięcej jagód zebrała Ola.
1750ml+2250ml+2500ml=6500ml=6l 500ml
Ad.2.Marek, Jurek i Ola razem zebrali 6l 500ml jagód.
24 4 24