Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T18:53:14+01:00
Wstęp
Teza: Należy pomagać kolegom w nauce.

II Rozwinięcie
Argumenty uzasadniające tezę.
1)nasza wiedza i umiejętności powinny być dobrze wykorzystane, a jednym ze sposobów na realizację tego twierdzenia jest pomoc kolegom w nauce
2)w ten sposób można zrobić dobry uczynek
3)jeżeli pomogę koledze z jednego przedmiotu, on może pomóc mi z innego
4)podczas wspólnej pracy nad wybranym problemem, można nawiązywać więzi koleżeńskie i lepiej poznawać kolegów
5)trzeba dbać o atmosferę w klasie i móc być pewnym, że można polegać na kolegach

III Zakończenie
Mieszkamy wśród innych ludzi i aby lepiej nam się żyło, powinniśmy pomagać sobie wzajemnie.
4 5 4
2010-03-18T19:03:38+01:00
Moim zdanie nie warto pomagać kolego w lekcjach. Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to "Dlaczego?", odpowiedź jest prosta. Jeśli ktokolwiek jest na tyle zdolny aby komuś pomóc, i się na to zdecyduje to na pewno jest uznawany za klasowego "kujona", a takim ludziom wszyscy zazdroszczą, że ma lepsze oceny. Z tej zazdrości rodzi się nienawiść, a od tego już bardzo blisko do bójki. I gdy ktoś poprosi takiego kujona o pomoc to ten sobie myśli: "Hmmm... on ciągle mnie bije, dokucza mi itp. od razu widać, że mnie nie lubi... ale jeśli mu pomogę to może zmieni zdanie? Pomogę mu to może zmieni o mnie zdanie i przestanie mnie bić?". A figa! Na jednej przerwie "kujon" pomaga dla takiego kogoś, a już na następnej ten ktoś spuszcza mu łomot! Ale następnego dnie znowu prosi "kujona" o pomoc i teraz są dwie możliwości tego co pomyśli "kujon". Pierwsza to: "wczoraj mu pomogłem, a on dalej mnie bije! Nie pomogę mu!ę i wtedy "kujon zostaje wyzywany od debili i downów i bity bo nie chce pomóc. Ale jeśli "kujon" pomyśli sobie: "wczoraj mu pomogłem, on mnie pobił, może jak dziś pomogę to on mnie już nie będzie bił?". I tak błędne koło się zamyka. A więc ja uważam, że nie warto pomagać innym w lekcjach.