Odpowiedzi

2010-03-18T19:09:35+01:00
A) x/3 + 2/3 >1
b) x/6 - 1 < 1/3 - x/2
c) x-1/2 + 1/4 ≤ -x+1/2 + 2x+1
d) x-3/2 + 3/2 > x+3/4 + x-1/8
g) x-3/2 + 3/2 > x-1/5 + 3/10 x
x/3+2/3>1mnozymy x3
x+9+2>3
x>3-11
x>8
b) x/6-1<1/3-x/2 mnozymy x6
x-6<2-3x x+3x<8 4x<8 dzielimy :4 x<2
c)x-1/2 +1/4<rowne-x+1/2+2x+1
x +x-2x mniejszerowne1/2-1/4+1/2+1
0mniejszerowne1i3/4
d)x-x-x>3/4-1/8 -x>5/8 x<-5/8
g)mnozymy prez 10 i mamy 10x-15 +15>10x-2+3x
10x -10x -3x>-2 -3x>-2 Dzielimy przez -3 x<2/3
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:20:08+01:00
A) x/3 + 2/3 >1
x+2/3 (na jednej kresce ulamkowej) >1 / *3
x+2>3
x>3-2
x>1

b) x/6 - 1 < 1/3 - x/2 /*3
x-6<2-3x
x+3x<2+6
4x<8 /4
x<2

c) x-1/2 + 1/4 ≤ -x+1/2 + 2x+1 /*4
4x-2+1V-4x+2-8x+4
4x+4x+8x≤2-1+2+4
16x≤7 /16
x≤7/16

d) x-3/2 + 3/2 > x+3/4 + x-1/8 / *8
8x-12+12>8x+6+8x-1
8x-8x-8x>-12+12-6-1
-8x>-7 /(-8)
x<7/8

g) x-3/2 + 3/2 > x-1/5 + 3/10 x /*10
10x-15+15>10x-2+3x
10x-10x-3x>-15+15-2
-3x>-2 /:(-3)
x<2/3





24 3 24