Zad 1.

Droga z Brzeźna do Małgoszcza na mapie w skali 1:500 000 wynosi ok. 6 cm. Oblicz,ile kilometrów musiała pokonać Zosia , aby dotrzeć do tego miasta ?



Zad 2 .

Na globusie w skali 1:40 000 000 odległość , którą pokonują bociany lecące z Polski do południowej Afryki wynosi ok. 24 cm.Oblicz, ile kilometrów w rzeczywistości przelatują bociany.

Zad 3.

Na mapie w skali 1:2000 przedstawiona działka ma wynmiary 2cm na 3cm. oblicz pole tej działki w rzeczywistości.Wynik podaj w m(kwadratowych) i w arach

1ar= 100m(kwadratowych)



Zad 4 .

Rozwiąż równanie:

1200:x=7,5



żeby było chciaż jedno najbardziej mi chodzi o zadania 3,4

3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:04:43+01:00
Zad.1.
1cm to 5km
6cm to 30km

Pokonała 30 km.

zad.2.
1cm to 400km
24cm to 9600km

Musiały pokonać 9600km.

zad3.
1cm to 20m
2cm to 40m
3cm to 60m

P=40m*60m
P=2400m(kwadratowych)
P=24ary

zad.4.
1200 : x = 7,5
x = 1200 : 7,5
x = 160

spr. 1200 : 160 = 7,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:06:17+01:00
1:500000
1cm - 500000cm (skreślamy 5zer)
1cm - 5km

1cm - 5km
6cm - x

6cm * 5km
x=1cm (nad 1 cm jest kreska ułamkowa a tu skreślamy cm)

x= 30km

2.

tak jak przedtem

1cm - 40 000 000cm
1cm - 400km

1cm - 400km
24cm - x

24cm * 400km
x=1 cm

x= 9 600km


3. teraz troche nie wiem

a 4.

1200:x=7,5
x=1200:7,5
x=160


sorki za 3 ale nie umiałam ( w tej chwili)

Mam nadzeję że pomogłam, a zad.1 i 2 to robiliśmy z klasą na geografi takie obliczenia więc nie wiem czy ci pasują!!!
2010-03-18T19:16:12+01:00
Zad 1 30 km
zad 2 9 600km
zad 3 2400m2, 24a
zad 4 x = 160