Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:15:20+01:00
Nie mozemy przeciez wyobrazić sobie prawdziwego rycerza ktory nie miałby swej damy serca.
Obyczajem, ktory wybrałam do opisu jest slubowanie. Polega ono na tym, ze rycerz wybiera damę swojego serca i slubuje jej np. Tak jak Zbyszko Danusi, ze w Krakowie nad karczmą powiesi tarczę na ktorej napisze, iz Danuta jest najurodziwszą i najcnotliwszą między pannami, które są we wszystkich krolestwach, a jesli ktos się z nim sprzeciwi to Zbyszko będzie z nim walczył. Takze slubował Danusce, ze przyniesie jej pawie piora z czubow niemieckich, by pomscic smierc jej matki oraz slubował jej, że będzie usługiwał jej i innym damom przy stole. Dama ta niekoniecznie musiała w przyszłości zostać jego zoną, zdarzały się przypadki, że rycerz składał slubowanie przed małzonką swego władcy albo innego waznego rycerza. Obyczaj rycerskiego slubowania nie był wprawdzie polski, jednakże Mazowsze, leząc na rubiezy niemieckiej i widując często rycerzy z dalekich nawet krajow, znalo go lepiej nawet niz inne dzielnice i nasladowalo dosc często. :)
1 4 1
2010-03-18T19:18:10+01:00
Na początku każdy rycerz był pasowany przez osobę stojącą wysoko w hierarchii a potem musiał kierować się zasadą Bóg honor ojczyzna. Posiadał wybrankę serca, usługiwał jej i bronił jej honoru. Kiedy ktoś ją obraził, mógł poprzez rzucenie rękawiczki wyzwać go na pojedynek. Podczas pojedynku obowiązywała sprawiedliwa, uczciwa walka. Rycerz posiadał swojego giermka i ekwipunek: zbroję, pas, ostrogi i miecz. Rycerza zawsze obowiązywało słowo rycerskie.
7 4 7