Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:05:52+01:00
Dyfuzja łatwiej zachodzi w gazach, ponieważ czasteczki gazow sa luzno powiazane ze soba i latwiej substancja moze sie przemieszczac.

Ciała stałe natomiast zawieraja atomy scisle przylegajace do siebie i substancja nie moze sie swobodnie przedostac w inne miejsce.
15 4 15
2010-03-18T19:06:55+01:00
Ponieważ w gazach cząsteczki są oddalone bardzo od siebie dlatego dyfuzja zachodzi szybciej bo ma więcej przestrzeni, a w ciałach stałych cząsteczki są blisko sibie dlatego dyfuzja zachodzi wolniej iż nie ma tak dużej przestrzeni.
9 4 9
2010-03-18T19:07:07+01:00
Ponieważ u gazów szybciej poruszają się molekuły i maja duze odległości pomiedzy molekulami natomiast u ciał stałych są małe odległości pomiędzy molekułami i poruszają się one wolniej
10 3 10