1.Zad. Pudło po telewizorze ma wysokość 64 cm i podstawę o wymiarach 60cm i 70 cm .Jacek chce zrobić z kartonu okrągłą tarczę do gry .Ze ściany bocznej o największej powierzchni wyciął koło.Jaki jest promień tego koła ?

2.Zad Artur ogląda przeciętnie w ciągu dnie 1 godz i 20 min programy telewizyjne .Obliczył że to jest ₉⁴ jego wolnego czasu.Ile czasu wolnego ma Artur ?


3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:10:31+01:00
Największa możliwa średnica to 64cm, więc promień to 32cm

1h20min = 80min

80/0,4444444444 (cztery dziewiąte)
=180 minut = 3 godziny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:11:00+01:00
1]
największą powierzchnię boczną ma ściana o wymiarach:64 na 70cm
ponieważ jest to prostokąt, a w niego nie da się wpisać koła, więc średnica tej tarczy może mieć maksymalnie długość krótszego boku, czyli 64cm
więc promień r= połowie tego, czyli ma 64:2=32cm
zad,2]
1 godzina 20 minut=1⅓ godziny=4/9x
x to ogół czasu wolnego
⁴/₃h=⁴/₉x
x=⁴/₃:⁴/₉
x=3 godziny to jego czas wolny dziennie
2010-03-18T19:13:44+01:00
Zad.1.
Wysokość podzielić na dwa

64cm : 2

r(promień) tego koła = 32cm