Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:10:20+01:00
Ptaki, szczególnie gatunki owadożerne, zjadają ogromnie duże w stosunku do swej wagi ciała ilości pokarmu, który ulega szybkiemu strawieniu. Według jakości żeru można dokonać podziału ptaków na następujące grupy: a) gatunki wszystkożerne, odżywiające się pokarmem zarówno zwierzęcym, jak i roślinnym, np. krukowate, b) gatunki roślinożerne, żywiące się przeważnie nasionami traw, zbóż i niektórych drzew, ich pączkami, jagodami itp. Do tej grupy zalicza się różne gatunki kuraków, łuszczakowatych, jemiołochowatych i gołębie, c) gatunki owadożerne, jakimi są wszystkie śpiewające oraz dudek, kraska, kukułka, dzięcioły, lelek kozodój, muchołówki, jaskółki, jerzyk itp. oraz d) mięso - względnie rybożerne, żywiące się głównie mięsem zwierząt kręgowych. Są to wszystkie ptaki drapieżne, sowy, bocian, czapla, kormoran, żuraw, zimorodek.
3 3 3
  • GM04
  • Początkujący
2010-03-18T19:13:13+01:00
Ptaki są wszystko żerne.
2 1 2
2010-03-18T19:13:56+01:00
Ptaki odżywiają sie nektarem, owocami, roślinami, nasionami, padliną. Ze względy na brak zębów układ trawienny przystosowany jest do nieprzeżutych kawałków pożywienia w całości połykanych przez ptaki..
1 5 1