Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:15:02+01:00
Tworzą się dwa trójkąty równoboczne, więc kąty wewnętrzne to:
60⁰, 120⁰, 60⁰ i 120⁰

dłuższa przekątna rombu z bokami:
60⁰÷2=30⁰

odpowiedź sobie dopiszesz
1 5 1
2010-03-18T19:17:01+01:00
Przekątne rombu przecinają się pod kątem prostym. W ten sposób powstaje trójkąt prostokątny o bokach a, a/2 , x. Zaznaczamy kąt na przeciwko boku a/2 i przy pomocy funkcji trygonometrycznych wyznaczamy sinus tego kąta... a/ a/2=1/2
sinα=1/2 czyli α=30⁰

Odp. 30₀
1 4 1