Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:13:08+01:00
)
x - wiek zosi
3x - wiek taty

3x = x + 30
2x = 30
x=15

Odp. Zosia ma 15 lat.
2010-03-18T19:17:15+01:00
X = wiek Zosi.
3*x = wiek jej ojca.
3x = x+30.
2x = 30
30:2=15.

Odp. Zosia ma 15 lat.
2010-03-18T19:20:33+01:00
X-wiek zosi
y-wiek taty

y=3x (bo 3 razy starszy)
y=x+30 (wiek taty = wiek zosi +30lat)

y=3x
3x=x+30 (podstawiasz za y 3x)

y=3x
3x-x=30

y=3x
2x=30 |:2

y=3x
x=15

y=3*15
x=15

y=45
x=15
Odp. Tata ma 45 lat a Zosia 15.