Czy nurek w skafandrze utrzymującym ciśnienie 1 000 000 000 Pa, może zanużyć
się na głębokość 90 metrów ?
Ciśnienie atmkosferyczne wynosi 1000 hPa.
Wzór:
p=d*g*h
zamiast d ciśnienie wody morskiej
Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie pliss.
daję najj

2

Odpowiedzi

2010-03-18T19:23:13+01:00
P=p₁+p₂
p₁=1000hPa=10⁵Pa
p₂=1000*10*90=900000Pa=9*10⁵Pa

p=10⁵+9*10⁵=10⁶

Tak skafander to wytrzyma, gdyż wytrzymuje 10⁹Pa, ciśnienie parcia wynosi 10⁶Pa
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:23:36+01:00
Dane
p=1 000 000 000 Pa
p₂=1000hPa=1000 000Pa
g=10N/kg
d=1000 kg/m³
h₁=90m
Szukane
h₂=?
Rozwiązanie
p=p₃+p₂ 1 000 000 000=p³+1 000 000 p³=999 000 000
p₃=d*g*h₂
h₂=p/(d*g)
h₂=999 000 000Pa/(10N/kg*1000kg/m³)
h₂=999 000 000Pa/10000N/m³
h₂=99900m

Może
1 5 1