Zadania Tekstowe Równania i Nierówności

Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia?

Kasiu, podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego

To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy, ile przedtem w ciagu pięcu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:17:06+01:00
Kieszonkowe x
Kieszonkowe po podwyżce x+2,5 zł

5x=4(x+2,5)
5x=4x+10
5x-4x=10
x=10

Kieszonkowe x=10 zł
Kieszonkowe po podwyżce x+2,5=10+2,5=12,5 zł

Spr.
5*10=4*12,5
50=50
Odp.
Po podwyżce Kasia będzie dostawała 12,50 zł kieszonkowego.
pozdrawiam:)
2010-03-18T19:17:15+01:00
Tyle dostawała - x
tyle dostaje po podwyżce - x+2,5zł

x*5=(x+2,5)*4
5x=4x+10 |-4x
x=10[zł]

10zł+2,5zł=12,5zł
Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5zł

pozdrawiam