Znaleźć masę ciała, które pod wpływem siły o wartości F=40N w ciągu czasu t=10s od chwili rozpoczęcia ruchu, poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym, przebyło drogę s=1000m .

Proszę o rozwiązanie tego zadania zgodnie z wybranym wzorem. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:29:11+01:00
Ruch jednostajnie przyspieszony

m=?
F=40N
t=10s
S=1000m

S= at^2/2
z tego wyliczam
a= 2S/t^2
a=2000m/100s^2
a=20m/s^2

F=m*a
z tego
m=F/a

m=40N/20m/s^2
m=2kg

korzystajcie ze wzorow z tablic fizycznych pozdro


2010-03-18T19:47:50+01:00
F=40 N t=10s s=1000

t²=2s/a stad a=2s/t²

a=2000/100
a=20m/s²

f=a*m stad m=f/a

m=40/20 = 2kg