Proszę o zrobienie moich zadań nie są trudne ale nie chce mi się robić to tak
w sklepie ze słodyczami można kupic dwa rodzaje cukierków pawełki po 10 zł 50 gr za kg oraz marcinki 1,2 razy droższe od pawełków ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20 zł po zakupieniu 30 dag pawełków i 0,6 marcinków zapisz obliczenia :)

2

Odpowiedzi

2010-03-18T19:19:19+01:00
10,50 zł/kg ------> cena za 1000 g Pawełków
1,2 * 10,50 zł/kg = 12,60 zł/kg --------> cena za 1 000 g Marcinków
30 dag = 300 g 0,6 kg = 600 g 300 g * 10,50 zł / 1000 g + 600 g * 12,60 zł / 1000 g = 3,15 zł + 7,56 zł = 10,71 zł 20 zł - 10,71 zł = 9,29 zł

Odp.Reszty zostało 9zł i 29gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:26:18+01:00
Pawełki:
30dag = 0,3 kg
0,3 * 10,50 = 3,15zł
Marcinki:
1,2 * 10,50 = 12,60zł (cena za 1 kg)
0,6 * 12,60 = 7,56zł

3,15 + 7,56 = 10,71zł
20,00 - 10,71 = 9,29

odp.: Zostanie 9,29zł reszty.
1 1 1