Odpowiedzi

2010-03-18T19:22:19+01:00
Ruch jednostajnie przyspieszony to ruch, w którym w kolejnych jednostkach czasu prędkość ciała wzrasta o jednakową wartość.
Kiedy kierowca wyprzedza inny samochód, jego prędkość się zwiększa.
Cechy:
1. droga przebyta jest kwadratową funkcją czasu
2. prędkość jest liniową funkcją czasu
3. przyspieszenie jest stałe
6 2 6
2010-03-18T19:22:46+01:00
Przykładem ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego może być ruch ciała zsuwającego się z równi pochyłej.



- Kierunek i zwrot wektora prędkości jest stały
- Wartość prędkości jest stała
- Prędkość średnia równa jest prędkości chwilowej
- Przyspieszenie jest równe zeru
- Wektor przesunięcia (zmiana wektora położenia) jest równy drodze pokonanej przez ciało
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:25:06+01:00
Przykład: autobus ruszając z przystanku jadąc ruchem jednostajnie przyśpiesznym prostoliniowym po czasie 5 s osiągnął prędkość 10 m / s . Wyznacz przyśpieszenie!

cechy: -jego torem jest linia prosta,
-przyśpieszenie ma wartośc stałą,
-prędkośc rosnie proporcjonalnie do czasu, a droga rośnie proporcjonalnie do kwadratu czasu!
11 4 11