Temat:zadania tekstowe z zastosowaniem równań i nierówności.


na początku lekcij nieobecni stanowili 1/8 liczby wszystkich uczniów klasy.

po kilku minutach przyszedł 1 spuźniony uczeń i wtedy nieobecni stanowili 1/12 uczniów twj klasy.
ile uczniów jest w tej klasie ??

3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:22:31+01:00
2010-03-18T19:23:31+01:00
1/8=3/24 1/12=2/24
1 uczen to 1/24 klasy
klasa liczy 24 uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:26:16+01:00
X - liczba uczniów z klasie (wszystkich)

1/8x-1=1/12x
-1=1/12x-1/8x
-1=2/24x-3/24x
-1=-1/24x
-x=-1*24
-x=-24
x=24

odp.: w tej klasie jest 24 uczniów