W tetrze jest 300 miejsc. bilety na niektóre miejsca mają kosztować 25zł, a na pozostałe miejsca - 15zł. dyrektor chce , aby przy pełnej sali wpływy z biletów wyniosły 5000 zł. Na ile miejsc trzeba sprzedawać droższe bilety?
proszeo o rozpisanie i ułozenie równania
z góry dzieki
złe - spam

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:30:52+01:00
X-ilość miejsc po 25zł
300-x-ilość miejsc po 15zł


25x+15*(300-x)=5000
25x+4500-15x=5000
10x=5000-4500
10x=500/:10
x=50 ilość miejsc droższych po 25zł

300-x=300-50=250 ilość miejsc tańszych po 15zł

spr.
25zł*50+15zł*250=5000zł
1250zł+3750zł=5000zł
5000zł=5000zł
L=P
odp.droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc
2010-03-18T19:36:31+01:00
Miejsca po 25 zł = "x"
Miejsca po 15 zł = "300-x"

25x+15* (300-x) = 5000zł.
25x+4500-15x = 5000zł
10x = (5000-4500)
10x = (500/10)
Odp. Ilość droższych miejsc to pięćdziesiąt.

300-x
300-50=250
250 = ilość miejsc tańszych.

Czyli ;
Miejsca tańsze = 250.
Miejsca droższe = 50.
2010-03-18T19:37:54+01:00
25x + 15 x (300-x) = 5000
25x + 4500 -15x = 5000
10x = 5000 - 4500
10x = 500:10
50 miejsc "25zl"
300 - x = 300 - 50 = 250 miejsca "15zl"
miejsca po "25zl" trzeba sprzedac na 50miejsc