Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:23:43+01:00
R = pierwiastek 3 stopnia z 216
r = 6
2010-03-18T19:24:09+01:00
R=6
bo 6 do potęgi trzeciej daje 216 ;)
żeby to rozwiązać trzeba było znaleźć taką liczbę ;))
6x6x6=216

będzie naj?
2010-03-18T19:25:30+01:00
Korzystając ze wzoru skróconego mnożenia:


r³=216
r³-216=0
(r-6)(r²+6r+36)=0

żeby iloczyn był równy zero 1 z czynników musi być 0 czyli:

r-6=0
r=6:)